Lediga Tjänster

Svenskt Tenn är ett inredningsföretag med butik, Inredningsateljé och Café på Strandvägen i Stockholm, samt butik på webben. Företaget ägs av Kjell och Märta Beijers stiftelse, med uppdraget att föra Estrid Ericson och Josef Franks kulturarv vidare i en samtida tappning. Det överskott som genereras går till forskning inom bland annat ekologisk hållbarhet, miljövård och medicin. Genom stiftelsen bidrar Svenskt Tenn även till främjande av svensk heminredning och design. Långsiktighet, kvalitet och engagemang har varit företagets kärnvärden alltsedan starten 1924.

Svenskt Tenn söker arbetsledare kundservice

Vi söker dig som med ett motiverande ledarskap kan skapa engagemang och delaktighet för att utveckla vår kundservice.

Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar medarbetarna som arbetar på Svenskt Tenns kundservice. Du utövar ett tydligt, rakt och entusiasmerande ledarskap och är en varumärkesbärare med grund i Svenskt Tenns affärsidé och kultur.

Du deltar aktivt i avdelningens uppgifter och digitala utveckling samt leder personalen för att uppnå en hög servicegrad.

Svenskt Tenns kundservice har god internationell tillväxt och du säkerställer att teamet utvecklas i takt med ökad försäljning genom att driva kontinuerligt förbättringsarbete.

Du är en viktig del av en arbetsgrupp där du leder samt utför dagliga uppgifter som åligger gruppen. Svenskt Tenns kundservice är en del av logistikavdelningen och har nära samarbete med alla avdelningar.

Som ledare är du kommunikativ, modig och trygg med förmåga att bygga team. Du kan skapa engagemang och motivera dina medarbetare.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, du har hög IT-kompetens samt vana att arbeta med digitala affärssystem, ärendehanteringssystem, e-mail, chatt och telefoni.

Genom struktur och planering säkerställer du att Svenskt Tenns kundservice följer uppsatta ledtider och rutiner, kostnadseffektivt och att kundservice når uppsatta mål gällande kvalitet, utveckling och kundnöjdhet.

Arbetsledaren tar stor del av det dagliga arbetet och säkerställer att alla rutiner följs och fungerar. Du har erfarenhet av ledarroll inom kundservice.

Erfarenhet/särskild kompetens

  • Relevant högskoleutbildning inom affärsadministration, ledarskap eller liknande. Alternativt motsvarande arbetserfarenhet.
  • IT-vana (Microsoft Office-paketet) och erfarenhet av affärssystem.
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete inom kundservice med internationella kontakter, gärna inom premiumsegmentet.
  • Minst 1 års erfarenhet i en ledande befattning.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är tal och skrift i tyska, franska eller spanska.

Du rapporterar till Svenskt Tenns logistikchef

Sista ansökningsdag: 2024-04-26, intervjuer sker löpande
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Tjänsten är 100%
Lön efter överenskommelse. Svenskt Tenn har kollektivavtal för tjänstemän inom detaljhandel.
Tillträde: Omgående
Placering: Lyftkransvägen 13A, 142 50 Skogås.

Ansök genom att skicka CV & personligt brev Svenskt Tenns logistikchef Filip Costelius, filip.costelius@svenskttenn.se

Vi tillämpar löpande rekrytering varför tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Svenskt Tenn söker kundservice medarbetare

Beskrivning av tjänst

Att vara en del av teamet som säkerställer att kunder som kontaktar Svenskt Tenns kundservice får premium service.
Att vara delaktig i att öka och sprida kunskap om såväl företaget som om Svenskt Tenns erbjudande till befintliga och nya kunder.

Svenskt Tenns kundservice är en del av logistikavdelningen och har nära samarbete med alla avdelningar.

Mål och personliga egenskaper

  • Att strukturerat och effektivt utföra arbetsuppgifterna.
  • Att bemöta varje kund med engagemang och kvalitet.
  • Att bidra till merförsäljning genom att förmedla dina kunskaper och idéer.
  • Att bidra till ett fint arbetsklimat på avdelningen genom balans i förståelse, respekt och disciplin i allt som görs.
  • Förståelse och respekt för ett nära samarbete med övriga avdelningar.
  • Alltid leverera över kundens förväntan.
  • Ansvarstagande och strukturerad.
  • Lyhörd, stresstålig och positiv.
  • Proaktiv, lösningsorienterad och förändringsbenägen för utveckling.

Uppgifter i daglig drift

  • Supportera Svenskt Tenns alla säljkanaler administrativt.
  • Hantera alla inkommande samtal - växel, email/ärenden och live chat.
  • Hantera specifika orderfrågor.
  • Försäljning, orderläggning och kundofferter.
  • Bevakning av Svenskt Tenns orderstock i affärssystem.
  • Hantera returer och fakturafrågor.
  • Reklamationshantering.

Kunskap och erfarenhetskrav

  • Erfarenhet inom logistik, E-handel och support.
  • God telefonvana.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift, andra språk är meriterande.
  • Hög effektivitet, ordningsam, analytisk och självgående.
  • System som skall behärskas på en hög nivå: affärssystem, ärendehanteringssystem, telefoni, e-mail, Chatt & FAQ, retur- och reklamationshantering, betalsystem, transportadministration och presentkortsystem.

Förväntningar

  • Teamet bidrar till att Svenskt Tenn blir en välkomnande och utåtriktad plats.
  • Bemöta och säkerställa att kunder får premium bemötande i alla lägen och i alla kanaler.
  • Stresstålig.
  • Vara en förebild för våra kollegor.- Skapa långsiktiga relationer med befintliga och nya kunder.
  • Ha ett proaktivt förhållningssätt och hög servicenivå såväl internt som externt.
  • Aktivt delta på möten och ta del av företagsinformation.
  • Vara flexibel kring arbetsfördelning och prioriteringar.
  • Lösningsorienterad och kundfokuserat i alla angelägenheter.

Övrigt

  • Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, tjänstemän inom detaljhandeln.
  • Tjänstgöring måndag-fredag samt planerade helger under november december.
  • Tjänsteplats; Svenskt Tenn, Lyftkransvägen 13A, 142 50 Skogås

Ansök genom att skicka CV & personligt brev Svenskt Tenns logistikchef Filip Costelius, filip.costelius@svenskttenn.se

Vi tillämpar löpande rekrytering varför tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.