Leverans hem eller till ombud

Hemleverans Svenskt Tenn

Hemleverans & ombud

  • Hur fungerar hemleverans?

    Vid köp i Svenskt Tenns onlinebutik kan Du välja att få dina varor hemlevererade med UPS eller Budbee.

  • Kan jag själv välja utlämningsställe av mitt paket?

    Ja, du väljer utlämningsställe i kassan innan betalning.

  • Hur lång tid tar det innan mina beställda varor kommer till Svenskt Tenn på Strandvägen 5 om jag har valt utlämning i butik?

    Om Du placerar din order innan klockan 12.00, finns den att hämta i butiken på Strandvägen 5 nästkommande arbetsdag efter klockan 10.00. Du kommer att få en sms-avisering när dina varor finns att hämta i butiken. Medtag giltig legitimation.

  • Kan någon annan hämta ut de varor som jag beställt, om jag valt "Uthämtning i butik"?

    Annan person eller ombud som hämtar ut ditt paket behöver kunna visa upp legitimation på den som står som mottagare på ordern.

  • Hur lång är leveranstiden för varor köpta via hemsidan?

    Normal leveranstid är en – tre arbetsdagar om varan ska skickas inom Sverige och du har angivit ditt mobiltelefonnummer för leveransavisering. Har du inte angivit ditt mobiltelefonnummer kan leveransen ta upp till två dagar extra. För övriga varor kontakta Kundservice för korrekt leveranstid.

  • Kan jag beställa en vara och få den levererad till en annan adress?

    Ja, med undantag för fakturakunder då det endast går att beställa till folkbokföringsadress.

  • Vad händer om jag inte hinner hämta mina varor på utsatt tid?

    För paket som inte hämtas ut inom skälig tid ansvarar vi inte. Outhämtade paket som returneras till oss fraktas på din risk och vi ansvarar heller inte för varan efter det att den har returnerats till oss. Det är därför viktigt att du hämtar ut eller tar emot ditt paket även om du har ångrat dig. Vid outhämtade paket debiterar vi en avgift om 250 kr för paket som skickats inom Sverige och 350 kr för paket som skickats till annat land, vilket motsvarar våra kostnader för frakt, returfrakt och hantering.