Lediga Tjänster

Svenskt Tenn är ett inredningsföretag med butik, Inredningsateljé och Café på Strandvägen i Stockholm, samt butik på webben. Företaget ägs av Kjell och Märta Beijers stiftelse, med uppdraget att föra Estrid Ericson och Josef Franks kulturarv vidare i en samtida tappning. Det överskott som genereras går till forskning inom bland annat ekologisk hållbarhet, miljövård och medicin. Genom stiftelsen bidrar Svenskt Tenn även till främjande av svensk heminredning och design. Långsiktighet, kvalitet och engagemang har varit företagets kärnvärden alltsedan starten 1924.

ADMINISTRATÖR BACKOFFICE B2B

Svenskt Tenns avdelning Företagsförsäljning har sin arbetsplats på Svenskt Tenns Huvudkontor. Avdelningen består idag av Operativt ansvarig/Affärsutvecklingsansvarig och Account Managers. Avdelningen arbetar med långvariga och personliga relationer med olika typer av företagskunder. Kunden vänder sig till affärsområdet för inköp av inredning till projekt eller gåvor till sina anställda.

Som Administratör Backoffice B2B rapporterar du till Senior Business Controller Saga Engström.

Beskrivning av tjänsten

Att vara del av och utföra de uppgifter som säkerställer att de kunder som kontaktar oss får en premium service.
Att vara del av att öka kunskapen om Svenskt Tenn och B2B-s erbjudande till en växande kundgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Hantera inkommande förfrågningar gällande sortiment.
  • Administrativ orderläggning, orderbevakning och offerthantering i affärssystemet Business Central.
  • Samordning och hantering av logistikfrågor tillsammans med Lager-/Logistikavdelningen.
  • Hantera returer och fakturafrågor.
  • Upprätthålla och förstärka relationer med befintliga och nya kunder.
  • Fungera som stöd och supportera de säljande funktionerna inom B2B.
  • Gemensamt med team B2B hantera på avdelningen förekomna arbetsuppgifter.

Kunskap och erfarenhetskrav

  • Erfarenhet av B2B och relationsbaserad försäljning och administration.
  • Flytande affärssvenska och affärsengelska i tal samt skrift är ett krav, tyska är meriterande.
  • Erfarenhet av en internationell B2B kundbas är meriterande.
  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Business Central, NAV eller liknande affärssystem, samt goda kunskaper i office-paketet.
  • Erfarenhet av CRM-systemet Salesforce är meriterande.
  • Grundläggande kunskap inom redovisning

Personliga egenskaper

  • Du är driven, initiativtagande och du inspireras av att ta eget ansvar.
  • Du är bekväm med att hantera olika arbetsuppgifter parallellt och kan hantera perioder med högre tempo.
  • Du är strukturerad, självständig och lösningsorienterad.
  • Du är en noggrann och prestigelös lagspelare.
  • Du har en grundläggande förståelse för kundens behov och håller en jämn och hög servicenivå.
  • Du är professionell och förtroendeingivande med vana att representera ett premiumvarumärke.
  • Förstå och anamma Svenskt Tenns varumärke, kultur och värderingar. Vara en god varumärkesambassadör.

Placeringsort: Linnégatan 87 A, Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 100% med tillträde omgående.
Ansök genom att skicka CV & personligt brev till jobb@svenskttenn.se med Administratör B2B i ämnesraden.
Sista ansökningsdatum 2024-03-31.

PR & Event Coordinator

Svenskt Tenn is an interior design company with a store and Interior Design Studio located on Strandvägen 5 in Stockholm, as well as an online store. The company was founded in 1924 by Estrid Ericson who, ten years later, started collaborating with the Austrian architect and designer Josef Frank. Today Svenskt Tenn is owned by the Kjell and Märta Beijer foundation. All profits generated by the company go to research in, among other areas, ecological economics, environmental conservation and medicine, as well as to promoting Swedish interior decorating and design. Sustainability, quality and commitment have been the company’s core values since its inception in 1924.

INFORMATION

As Svenskt Tenn’s PR & Events Coordinator, you will have a key role within the marketing department, working cross-functional with both PR and Events across the whole company and acting as a brand ambassador. This role is responsible for the coordination, planning, and execution of all in-store, wholesale, internal, brand image, and brand partnership activations with a large focus on press viewings and customer events.
We are looking for a highly organized and strategic PR & Events Coordinator who will support the PR Manager with daily tasks such as sample requests, image coordination, reporting, administration, and research.

Traveling may occur.

Experience from similar events and/or PR roles is valuable but not mandatory.

RESPONSIBILITIES

  • Ensure that Svenskt Tenn’s event experiences bring the brand to life and align with business priorities & executive vision.
  • Ideate creative ideas on event concepts & design, such as seasonal ideas for Press & Client focused events.
  • Source and partner with a variety of vendors i.e., catering, design, floral, venues, photographers.
  • Collaborate with Marketing Manager and PR Manager on event activation plans.
  • Support on a wide range of activations, from internal events, private viewings of the store, to large-scale brand events.
  • Build and maintain detailed budgets for events as well as track results and impact of event.
  • Collaborate closely with PR Manager to support PR strategy and implementation.
  • Post campaign analysis and social media reporting.
  • Monitor and track press, VIP and influencer coverage.
  • Coordinate day-to-day PR tasks including PR loans management and prioritization, executing ambassador programs, creative briefs, pitch decks, compiling reports etc.
  • Proactively seek localized opportunities that support the wider strategy.
  • Build and nurture relationships with press, stylists, influencers and talent agents.
  • Share regular updates with team on competitor activity and industry insights.
  • Act as an ambassador for the brand.

INVOLVED IN

    • Go-to-market planning
    • Campaign planning
    • Sales- and marketing events
    • Collaborations
    • Internal communication

GOALS

    • Increase brand awareness globally
    • Increase press clippings on key markets
    • Develop and maintain relationships with key media
    • Increase following on all social media
    • Ensure a high-quality omni-channel brand experience for all events, including press viewings and customer events.

COMPETENCE

    • Solutions-oriented and hands-on
    • Extensive background in managing global logistics operations
    • Demonstrated proficiency in facilitating diverse business functions within the retail sector
    • A strong team player with a positive outlook
    • Self-motivated, responsible and confident
    • Innovation-led, happy to challenge current processes and explore new practices
    • Understand and embrace the Svenskt Tenn brand, culture and values

The position is a permanent full-time employment opportunity, available for immediate start. To apply, please submit your CV and a cover letter to tora.grape@svenskttenn.se. The deadline for applications is March 31st.